Tworzywa sztuczne
Just another WordPress site

Ze swiata architektury – Biennale w Wenecji 2012: ConViv Ncia: Lucio Costa i Marcio Kogan / Brazil Pavilion

Posted in Uncategorized  by admin
November 1st, 2018

Nico Saieh Brazylijski pawilon łączy dwóch wybitnych specjalistów z dwóch różnych generacji: Lucio Costa (1902-1998) i Marcio Kogana (1953).
Costa jest światowej sławy urbanistą, który założył Brasília, nową stolicę kraju, zainaugurowaną w 1960 roku, z budynkami użyteczności publicznej zaprojektowanymi przez Oscara Niemeyera (1907).
Costa był jednym z głównych ideologów brazylijskiego modernizmu i autorem niektórych mistrzowskich elementów współczesnej brazylijskiej architektury.
Marcio Kogan, architekt i reżyser filmowy, wyróżnia się na scenie współczesnej dzięki dużym projektom w Brazylii i innych krajach.
Instalacja Costa Riposatevi – arcydzieło, choć nie znane wszystkim – będzie eksponowane.
Marcio Kogan stworzył oryginalny utwór do Wenecji.
Od kuratora Lauro Cavalcantiego:.
Nico Saieh Riposatevi Triennale w Mediolanie z 1964 roku było poświęcone wypoczynkowi.
W większości krajów pokazywano różne sposoby spędzania czasu, z naciskiem na działania dynamiczne.
Pawilon brazylijski zaprosił jednak widzów do odpoczynku w jednym z wielu hamaków, które czekały na użytkowanie i otoczone gitarami, które odwiedzający mogli grać.
Costa nazwał swoją instalację Riposatevi, a tym samym naraził się na oczywistą i całkowitą swobodę w obalaniu ustalonego kanonu.
Cztery lata po rozpoczęciu działalności w Brasília, instalacja wyświetliła komunikat: Ci sami ludzie, którzy odpoczywają w hamakach, mogą w razie potrzeby zbudować nową stolicę za trzy lata. Równolegle do artefaktów wernakularnych, śmiałą strukturę eksponowaną w Riposatevi można zobaczyć w siatce napiętych stalowych kabli, z których można kołysać zestawy wiszących hamaków, co pozwala widzom na indywidualny wybór między ruchem a stazami.
.
Nico Saieh Ponowna instalacja, jeśli Riposatevi w Wenecji jest dla współczesnych widzów okazją do zapoznania się z istotnym elementem brazylijskiego wizualnego modernizmu, który antycypuje i konwertuje z innym wybitnym dziełem.
Kosmococa Hélio Oiticica, które powstało dziesięć lat później.
Język Kogan Kogan aktualizuje niektóre wytyczne Costa, zachowując tradycyjne elementy i współczesną technologię, dzięki czemu osiąga zarówno lokalną, jak i uniwersalną ekspresję.
Konstrukcje betonowe w dużej części jego pracy działają jak mosty z późnym modernizmem, szczególnie w Sao Paulo, i były inspiracją dla architektury naszego pawilonu, którą tworzą Henrique Mindlin, Giancarlo Palanti i Amerigo Nino Marchesin.
Instalacja Kogana przedstawia podżegający trójkąt z pracą Costy i architekturą samego pawilonu.
Wystawiając prace Kogana na 13.
Międzynarodowej Wystawie Architektury w Wenecji, Brazylia pokazuje, że po długim okresie kryzysu w budownictwie po Brasilii, kraj ten ponownie podjął się odważnego zaangażowania w budowę wysokiej jakości architektury.
.
Nico Saieh
[więcej w: Kabina pod prysznic, brama garażowa, ogrody zimowe ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Kabina pod prysznic