Tworzywa sztuczne
Just another WordPress site

Architektura i nowoczesne budownictwo – Trzy zasady architektury ujawnione w “Niewidzialnych miastach” Italo Calvino

Posted in Uncategorized  by admin
November 3rd, 2018

Dla wielu z nas, powieść Italo Calvino z 1972 r.
Zastrzega sobie drogie miejsce w naszych bibliotekach, architektonicznych lub innych, z uwagi na żywe wspomnienia o miastach i ich ciekawostkach, dzięki uprzejmości pewnego Marco Polo, który opowiada Kublai Khana.
I chociaż książka nie pasuje do projektu pod względem tradycyjnego pisma architektonicznego, w ogóle sprzeciwia się ogólnej kategoryzacji, zastępując destylację miast, które zawiera, w wyraźne granice i cele.
Mimo to istnieje pewien rodzaj zmysłów apel, który uchwycony jest w szczegółach miejsc, prawdziwe piękno Niewidzialnych Miast polega na ukrywaniu w tych szczegółach podstawowych pojęć czasu, tożsamości i języka.
wyczyn, który umiejętnie wykonali zarówno Marco, jak i Calvino.
Mając to na uwadze, oto trzy z wielu takich zasad, jak objawia się w warstwowej narracji o niewidzialnych miastach.
Diomira.
Obraz.
Karina Puente Frantzen Specyfika wizualna jako język kulturowy Wiele niewidzialnych miast.
urok można przypisać do specyfiki jego pisma, a co za tym idzie do jego narracji.
W całym opowiadaniu 55 wersji życia miasta opisywanych jest z fascynującym charakterem, z których pierwszym jest Diomira,.
Miasto z sześćdziesięcioma srebrnymi kopułami, brązowymi posągami wszystkich bogów, ulice wyłożone ołowiem, kryształowy teatr, złoty kogut, wron każdego ranka na wieży..
Takie szczegóły stanowią ogólną komunikację wizualną między Marco Polo a nami, ponieważ przejmujemy rolę Kublai Khan, przyczyniając się do pomyślnego tworzenia fikcyjnych miast poprzez typologie i artefakty.
To pokazuje naszą nieodłączną zależność od konkretnych obrazów, aby stworzyć zrozumienie; aspekt, który jest integralną częścią architektury.
Teraz jego relacje były najdokładniejsze i najdokładniejsze, jakich mógł sobie życzyć Wielki Chan, i nie było pytań ani ciekawości, których nie zadowalali.
A jednak każda informacja o miejscu przypomniała cesarzowi ten pierwszy gest lub przedmiot, który Marco wyznaczył temu miejscu.
Jednak wpływ tej wysoce wizualnej kultury wydaje się niekiedy zauważalny.
Polo opisuje miasto Tamary, obładowane wszelkiego rodzaju oznakami, gdzie.
Oko nie widzi rzeczy, ale obrazy rzeczy, które mają na myśli inne rzeczy.
To mówi nam o naszych obecnych nad poleganiem na wyraźnej symbolicznej komunikacji i redukcji obrazu, aby objąć pewne konotacje.
Chociaż architektura jest zasadniczo polem widzenia i medium, ważne jest, aby pozwolić na niezamierzoną ewolucję znaczenia i zrozumienia poprzez własne wrażenia zmysłowe, w wyniku lekko biernej ręki architekta.
Sam Marco odwołuje się do bardziej abstrakcyjnej identyfikacji miast, zapewniając prawdziwą translację niemożliwą dzięki specyfice wizualnej gry słów.
Tak więc, dla każdego miasta, po podstawowych informacjach podanych precyzyjnymi słowami, podążył za niemym komentarzem, trzymając ręce, dłonie, plecami lub bokiem, w prostych lub skośnych ruchach, spazmatyczny lub wolny.
Isaura.
Obraz.
Karina Puente Frantzen Architektura.
Reliance On Nature.
S Omnipotence Nature odgrywa kluczową rolę w wielu miastach, które opisuje Marco, niekiedy dyktując pewną wszechmocą samego funkcjonowania architektury i zachowania jej mieszkańców.
Jednym z przykładów jest Isaura, miasto tysiąca studni.
wybudowany nad głębokim jeziorem, gdzie mieszkańcy kopią długie pionowe otwory w ziemi i osiągają sukcesy w wydobywaniu wody, aż do miasta.
Woda, jako witalność życia, jest główną siłą napędową formowania niezbędnej typologii architektury (w tym przypadku tamy), a także relacji między miastem a jego mieszkańcami.
Znaczenie wody jest ponadto odzwierciedlone w społecznym zrozumieniu; jego znaczenie zarówno jako substancji, jak i formułowania pewnego rodzaju architektury krajobrazu, posiadają elementy boskości.
Bogowie miasta, według niektórych osób, żyją w głębinach, w czarnym jeziorze, które zasila podziemne strumienie.
Według innych, bogowie żyją w wiaderkach, które wznoszą się, zawieszone na kablu, gdy pojawiają się nad krawędzią studni.
Teraz, w epoce antropocenu, nasza definicja tego, co jest naturalne, jest bardziej zróżnicowana niż wcześniej, biorąc pod uwagę naszą drastyczną zmianę naturalnego świata, w którym architektura jest sama.
W rezultacie globalne zmiany środowiskowe będą bardziej niż kiedykolwiek decydowały o roli architektury, aby pośredniczyć w tym i zakładać współistnienie z jego krajobrazem.
Ta koncepcja jest widoczna w mieście Thekla, które jest ciągle w budowie, aby jego zniszczenie się nie zaczęło ..
Kiedy ktoś zapyta, czy zatrzymanie budowy spowoduje rozpad miasta na kawałki, odpowiedź brzmi:.
Nie tylko miasto..
Wkrótce okazuje się, że ta stała praca jest wyświęcana
[więcej w: Kabiny Sanitarne, podesty magazynowe, surówki bawełniane ]

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: Kabiny Sanitarne podesty magazynowe